dilluns, 14 de febrer del 2011

ELS OCELLS DEL PARC DE LA SERRALADA LITORAL

Un xoriguer

La setmana passada em vaig acostar fins a Mataró per visitar l'exposició "Els Ocells del Parc de la Serralada Litoral" que ha sigut una idea de Josep Vilademunt, de la Secció de Ciències del Museu Arxiu de Vilassar de Dalt.

Tanmateix, aquesta està ubicada a la Sala d'Exposicions de Caixa Laietana, a la plaça Santa Anna, 1-4.

Si vius a Mataró o has d'anar-hi per altres temes, i a més a més, tens canalla entre els 6 i els 10 anys, val la pena acostar-s'hi.

L'exposició és molt senzilla i accesible i des del meu parer, especialment adreçada a nens i nenes de cicle inicial i mig d'educació primària.

És molt adient perquè vagin agafant vocabulari com, envergadura, longevitat, migració, nidificació... i al mateix temps coneguin els ocells que viuen al nostre entorn i si són ocells urbans, rurals o forestals...

Els plafons i l'audiovisual són molt entenedors i perfectes perquè la mainada facin un primer tast d'aquest tema.

En aquest sentit, des d'aquest blog us proposo fer aquesta exposició a la part vallesana del Parc o a un dels municipis del seu àmbit d'influència.

De moment, si nou sou de Mataró, teniu canalla i un matí lliure, jo us proposo anar a fer una excursioneta per la Serralada a veure quins ocells sentiu, quins dolmens veieu i quin romaní oloreu.

Relacionat amb aquest tema, el març del 2010, vaig fer una entrada parlant dels "Ocells de Tiana".

Segurament, la setmana vinent farem una petita descoberta de la font de l'Hort dels Monjos i de la font de les Monges a Sant Fost.