divendres, 17 de juny del 2011

TEMPS DE CIRERES

Cireres amb anís


Pels voltants de Sant Jordi us vaig recomanar un recull de receptes de la cuina tradicional de Sant Fost de Campsentelles i Santa María de Martorelles recopilat i endreçat per la Montse Tapia i la Marina Duñach.


Les dones d'aquestes contrades ens parlen dels productes de la terra a partir dels plats que preparen; sopes, pastes, llegums, carns... i postres.


I sens dubte un dels productes "estrella" de la terra, són les cireres de Santa María de Martorelles, segurament entre les millors dels Païssos Catalans.


Avui us presentaré unes de les receptes més fàcils de tot el llibre "Cireres amb anís". Només cal posar les cireres en un pot amb anis dolç, procurant que quedin ben cobertes. Les cireres estaran ben confitades quan perdin el color vermell, al cap de 20 o 30 dies aproximadament.
Les cireres queden de textura forta i sense color i amb un gust força anissat.


En el meu cas, vaig collir les cireres a mitjans de maig a Vallromanes i com que les cireres eren de la Serralada Litoral, vaig afegir-hi Anís del Mono de la Serralada de Marina.

Malgrat es poden menjar com a postre, a mí m'agrada menjar-les tipus caramel, agafant-ne alguna entre hores, tot picant.


Si esteu interessants en aconseguir aquest receptari, jo el vaig comprar a Casa Xesques a Santa María de Martorelles al mòdic preu de 5 Euros.


Properament, us parlaré d'en Màrius Serra i la seva vinculació amb la Serralada de Marina.

1 comentari:

ANTONIO ha dit...

Per descomptat, amb Anís del Mono de Badalona. Una abraçada, Toni